Eerste 2 weken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sander Leeuwen - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sander Leeuwen - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken

Door: Ik zelf

Blijf op de hoogte en volg Sander

25 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Houje Nederland………………………..Hallo Curaçao!

Ik was het eigenlijk niet van plan maar heb toch maar besloten om af en toe mijn belevenissen in Curaçao hierop te plaatsen. Merk dat best veel mensen erg benieuwd zijn wat ik hier allemaal uitspook. Ook vind ik de verhalen van een ander die op reis is leuk om te lezen, dus ik moet er maar aan geloven.

Ik begin maar bij het begin. De reis was goed verlopen en we (Roel en ik) hadden 2 uur korter gevlogen dan vooraf gedacht. Dat viel dus al mee! Blijkbaar was de tijd die op het ticket stond de tijd van de eindbestemming Aruba, maar het vliegtuig vloog eerst na Curaçao. Toch vond 9,5 uur vliegen best lang.

We werden bij het vliegveld opgehaald door onze huisbaas met een super dikke auto. Super aardige vent die niet alleen geld wil verdienen aan de studenten maar ook echt iets voor ze doet en het hen na de zin wil maken. Maar het is zeker geen doorsnee mens. Ik kan er wel mee lachen.

Het huis waar we in zitten is echt een studentenhuis vergelijkbaar met Nederland. Er is wat we nodig hebben maar voor de rest ook niet veel meer. Het kost ook geen drol dus een villa hadden we ook niet kunnen verwachten. Er staat een muur om het huis met daarboven prikkeldraad zodat de boel niet gejat wordt. Daarnaast is er nog een waakhond, een paar katten en twee papagaaien. De eerste avond hadden we meteen geluk. De maandelijkse BBQ en karaoke avond van het studentenhuis stond op het programma. Gelijk kennisgemaakt met al onze super gezellige huisgenoten. Al met al is het een prima en veilig huis, met leuke huisgenoten en een beetje gekke maar goede huisbaas.

De volgende dagen stonden vooral in het teken van stappen, biertjes drinken, op het stand liggen, snorkelen, het eiland verkennen en af en toe slapen. Het leuke was dat onze huisgenoten ons direct meenamen overal na toe en ons wegwijs maakte hier. Echt top! Hier is het stappen echt geweldig! Elke dag is er wel ergens feest als je zin hebt! Vaak ga je in de middag na het strand en is het vanaf een uur of 6 bij de strandbar feest. Rond 3 uur is het dan afgelopen. Echt vet om op de blote voeten met je zwembroekkie aan op het stand te stappen. Echt een leuk sfeertje! In het begin viel het niet mee om in de hitte te slapen. Hier zweet je namelijk 24 uur per dag. Pff dat is wel wennen.

Op stage is het ook allemaal prima! Wel veel anders dan in Nederland. Alles is hier eigenlijk anders. In Nederland kan eigenlijk niet veel, hier kan alles en ik sta nergens meer van te kijken. Echt een bizar land in vele opzichten. Niemand op het eiland kan eigenlijk rijden (rijbewijs haal je hier voor maximaal 300 euro!) en na het stappen rijdt iedereen rustig na huis. Hier is niemand BOB maar iedereen BERT. Daarnaast werken de mensen hier op een slakke tempo en eigenlijk niemand houd zich aan afspraken. Je kunt dus beter niks afspreken hier…… in Nederland bel je ff op als je wat later komt doordat er wat tussen is gekomen, hier kennen ze dat niet. Als iets vandaag niet lukt, dan morgen maar, of volgende week, het jaar er op, of gewoon helemaal niet. Niemand maakt zich hier ergens druk over.

We hebben inmiddels ook een auto gehuurd aangezien fietsen hier ongeveer gelijk is aan zelfmoord. Ook kun je in het donker niet over straat lopen aangezien je dan een grote kans hebt om berooft te worden. Ze halen hier namelijk alles weg! Bij een huisgenoot van ons is al 3 keer de accu uit zijn auto gejat en slaapt er regelmatig een zwerver in zijn auto omdat een raam kapot is en de auto dus niet dicht kan! Gelukkig zit er bij ons een extra slot op de motorkap en hebben we een stuurslot. Het stuurslot is een soort ijzeren pin die je om het stuur moet doen en aan de rem moet vastmaken. Wel lachen dat we een auto hebben, zo kunnen we mooi het eiland verkennen. Het is wel een eersteklas sloop auto…… rijden doet hij maar voor de rest is eigenlijk alles gaar. Maar vergeleken met onze andere huisgenoten hebben we een best redelijke auto. Die rijden namelijk derde klas sloopauto’s.

Nu stop ik er maar mee want het verhaal is al veel langer geworden dan ik had verwacht. Wie zin heeft in een YOLO vakantie moet hier echt na toe komen. KLM heeft een actie, je vliegt al voor 500 euro retour. Dus boek een ticket en ik zal wel je persoonlijke gids zijn…............ Het is hier namelijk echt geweldig!
Groet Sander

Chrrista:

heej boeske.....leuk verslag maaruh...ik wil graag andere foto's zon zee strand bier enzo...

• 25 April 2014 - 20:23

Hans:

Ha Sander, jij rijdt hier toch ook in ouwe (rammel)bakken rond!!! Dus volgens mij ben je erop vooruit gegaan.
    gr. en xxx Pap

• 27 April 2014 - 13:42

Ria:

Ha die Sander, leuk om je verslag te lezen en super dat je het zo naar je zin hebt! Eén vraagje... wanneer begint je stage????????? x tante Ria

• 28 April 2014 - 10:29

Joke Van Leeuwen:

Hoi Sander,
    Leuk dat je ons op de hoogte houdt van je belevenissen! Proficiat met je verjaardag. Ik denk dat jij er wel een leuk dagje van maakt! Geniet ervan!
    lieve groetjes en een dikke kus voor je verjaardag, Willy en Joke

• 29 April 2014 - 20:29

Familie Van Deursen:

Ha die Sander,
    Van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag!!! Gezellige dag nog en een mooie tijd daar!!
    Liefs en groeten en xxx van ons allemaal.