Al bijna een maand in Curaçao………….. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sander Leeuwen - WaarBenJij.nu Al bijna een maand in Curaçao………….. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sander Leeuwen - WaarBenJij.nu

Al bijna een maand in Curaçao…………..

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

06 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Pff wat gaat de tijd toch snel! Al bijna een maand in Curaçao! Waarschijnlijk gaat de tijd zo snel omdat ik het tot nu toe alle dagen nog na mijn zin heb gehad en niet een dag verveeld heb. In deze maand al zoveel gezien, wezen stappen en stagelopen dat er eigenlijk ook geen tijd is om je te vervelen. Nu even een paar daagjes goed slapen en wat groenten eten want dat is er ook niet echt van gekomen. Anders haal ik het einde van de stage niet………….

De vorige keer heb ik niet echt veel over de stage verteld dus nu dan een stuk. Ons stagebedrijf is een tuincentrum, kwekerij en hoveniersbedrijf. Het bedrijf levert dus een compleet pakket van aanleg, planten en onderhoud. Op de plaats waar het tuincentrum nu is komen appartementen te staan. Op een andere locatie komt dan een nieuw tuincentrum. Wij gaan kijken hoe zij dit tuincentrum het beste kunnen inrichten en hoe zij het beste de marketing en promotie kunnen aanpakken. Daarnaast gaan we wat acties organiseren om zoveel mogelijk planten te verkopen voor de verhuizing zodat niet alles mee hoeft te verhuizen.

Het is wel echt een Antilliaans bedrijf, dus alles op zijn tijd. Het oude tuincentrum is al voor een gedeelte gesloopt maar het duurt waarschijnlijk nog een aantal jaar voordat het nieuwe tuincentrum er komt en dat op de oude locatie appartementen staan. Nu worden er een aantal containers ingericht als kantoor zodat het oude gebouw geheel gesloopt kan worden en de boel toch door kan draaien. De planten die verkocht worden staan namelijk vooral buiten. Eigenlijk hebben we niks te klagen over onze stage en zeker ook niet over onze stagevergoeding. Vergeleken met onze huisgenoten doen wij het met 500 euro per maand niet slecht. De vergoeding krijgen we uitbetaald met een cheque. Deze kun je vervolgens ‘verzilveren’ bij de bank. Wel wordt je geduld op de proef gesteld dus dat is zeker voor mij vaak tot 10 tellen.

Genoeg over de stage…. Nu de rest. Zoals ik al schreef in het vorige verhaaltje is het verkeer hier niet echt goed geregeld en hebben we een rammelbak als auto. In de auto zaten al wat deuken maar een deuk is inmiddels wat groter geworden dan die was. Waarschijnlijk is er iemand tegen onze auto aan gereden op de parkeerplaats. Daarnaast staat een achterwiel niet echt recht meer doordat waarschijnlijk de schokbrekers niet helemaal meer goed zijn. Hier in curaçao kunnen ze namelijk echt geen drempels maken. Er zijn zelfs drempels waar je met 1KM/H over heen rijd en alsnog de onderkant over het asfalt heen schaaft. Het rijden is hier ongeveer hetzelfde als Mario Kart alleen dan zonder bananenschillen.

Dan nog even over het stappen…………. Pff echt elke dag is er wat te doen als je zin hebt. Afgelopen tijd naar Spring Break, Latin Village, Cabana beach festival en Full Moon geweest. Dit zijn de grotere festivalletjes hier. Daarnaast nog na de wekelijkse feesten geweest. Met koningsdag dat hier nog op 30 april wordt gevierd eerst naar de stad geweest en in de avond naar Latin Village geweest. Hier wordt koningsdag ongeveer hetzelfde gevierd als in Nederland. Overal kraampjes, muziek en eettentjes. Het was ontzettend druk in de stad! Een van de foto’s is op de pontjesbrug met koningsdag.

Oja we zijn ook nog na het concert van Marco Borsato geweest. Van te voren twijfelde of wel gingen aangezien we het wel een beetje Hopi Gay vonden. Uiteindelijk wel gegaan en zeker geen spijt van gehad. Het was stiekem echt wel vet en dus wel Hopi Bon! Ook super om te zien hoe Marco voor het eerst met zijn dochter zong.

We hebben ook nog met een aantal huisgenoten de Christoffelberg beklommen, pittig klimmetje maar het is zeker de moeite waard! Wat een prachtig uizicht heb je op de top! Gewoon genieten. Daarna nog na het strand geweest waar we met het snorkelen een best grote schildpad tegen kwamen! Ook nog gratis na de zeeleeuwen- en dolfijnen show geweest.

Ik kan nog zoveel vertellen maar nu stop ik er echt mee want anders wordt het verhaal wel 5 pagina’s lang. Het is hier gewoon super vet en echt genieten! Ik ben ook zeker niet bang dat ik mij hier de komende 2 maanden niet ga vermaken……………..

• 06 Mei 2014 - 19:06

Christa:

heej Boes wat een geweldig verslag...superrr om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt.....Ik krijg ook steeds meer zin om te komen kijken....maaruhhh...brrrrrrrrrrrrrr schildpadden tegenkomen als ge aan het snorkelen bent.....huhhhhh....moet ik nog een nachtje over slapen.
    Tot een volgend reisverslag.....zo blijven we op de hoogte.
    dagdag liefs mam xxx